Museum Prinsenhof

menu

Veelgestelde vragen

Vragen over de heropening 

Is Museum Prinsenhof Delft open?
Museum Prinsenhof Delft is geopend. Op onze ticketpagina kunt u tickets bestellen. Het vooraf online reserveren van een toegangsticket is sinds 1 juli 2020 niet meer verplicht. Wel adviseren wij u vooraf online een ticket te bestellen zodat u niet het risico loopt dat er niet direct plaats is en u wat langer moet wachten. We hanteren tijdsloten om drukte te vermijden.

Is de tentoonstelling ‘Zilver. Meesterstukken van Delftse zilversmeden 1590-1800’ te zien?
Zeker. De tentoonstelling staat klaar om door u bekeken te worden en is te zien tot en met 3 januari 2021..

Vragen over tickets bestellen

Hoe krijg ik toegang tot het museum?
We werken met tijdsloten om te zorgen voor een optimale spreiding van bezoekers en om drukte bij de kassa te voorkomen. Het vooraf reserveren van een online ticket is niet meer verplicht. Wel adviseren wij u vooraf een online ticket te bestellen, om te voorkomen dat u moet wachten om naar binnen te kunnen. 

Hoe bestel ik tickets?
 

1. Ga naar de ticketpagina
2. Kies een of meerdere kaartsoorten, daarna een datum en vervolgens een tijdslot.
3. Vul uw gegevens in en kies een betaalmethode.
4.Na betaling worden de tickets in pdf-vorm naar uw e-mailadres verstuurd. Het kan enkele minuten duren voor u de tickets per e-mail ontvangt. Mocht u na enige tijd nog niets hebben ontvangen, controleer dan of de betaling is afgeschreven en of de tickets niet per ongeluk in uw spambox terechtgekomen zijn.
5.Lees uw ticket voorafgaand aan uw bezoek goed door. Hierop staat belangrijke informatie met betrekking tot uw museumbezoek en de maatregelen die wij treffen rondom het Coronavirus om uw bezoek zo comfortabel mogelijk te maken.
6.Check voorafgaand aan uw bezoek onze website voor de laatste stand van zaken m.b.t. de maatregelen die wij treffen in het museum. Hier vindt u ook alle informatie met betrekking tot de bereikbaarheid van het museum. 
7.Print uw ticket(s) uit en neem deze mee naar het museum of laat uw ticket zien op uw smartphone.
8.Neem uw eventuele kortingspas altijd mee, hier wordt om gevraagd wanneer u uw ticket laat scannen.
9.Ontvangt u uw ticket niet binnen 2 uur na betaling, stuur dan een e-mail naar: [email protected]

Hoe kan ik mijn online ticket(s) betalen?
U kunt betalen middels iDEAL of creditcard.

Ik heb mijn ticket niet ontvangen, maar het geld is wel van mijn rekening afgeschreven.
Hier kunnen verschillende redenen voor zijn:

  • Controleer eerst of de ticket(s) niet per ongeluk in uw spambox of ongewenste mail zijn terechtgekomen.
  • Er kan een typefout in bijvoorbeeld het e-mailadres zitten.
  • Door serverproblemen kan er vertraging ontstaan. Controleer uw e-mail na een poosje. Neem anders contact op via [email protected] of +31 (0)15 260 23 58.

Het lukt me niet online een ticket te bestellen. Wat nu?
Als het bestellen van een ticket niet lukt, kan dat meerdere oorzaken hebben. Controleer uw internetverbinding en vernieuw de webpagina. U kunt het ook nogmaals proberen in een andere browser. Soms kan het helpen om de computer opnieuw op te starten.

Kan ik telefonisch tickets bestellen?
Nee, het is niet mogelijk om telefonisch tickets te bestellen.

Kan ik aan de kassa ook een ticket kopen?
Ja, het is ook mogelijk aan de kassa in het museum een ticket te kopen. Wel adviseren wij u vooraf een online ticket te bestellen om te voorkomen dat u moet wachten om het museum in te kunnen.

Is het mogelijk om in het museum een Museumkaart te kopen?
Ja, u kunt bij de kassa van het museum een Museumkaart kopen waarmee u direct gratis toegang heeft. Het is wel noodzakelijk vooraf online een (gratis) ticket voor het museum te kopen. Voor de online aanschaf van een Museumkaart verwijzen we u graag door naar de website van Museumkaart.

Moet ik een toeslag betalen voor de tentoonstelling ‘Zilver. Meesterstukken van Delftse zilversmeden 1590-1800.’?
Nee, dat is niet nodig. De tentoonstelling is voor alle museumbezoekers zonder toeslag te bezoeken.

Vragen over extra maatregelen

Kan ik het museum bezoeken als ik verkoudheidsklachten heb?
Nee, dat is niet mogelijk. Als u klachten heeft, vragen we u thuis te blijven. Neem contact op met de klantenservice via 015 260 23 58 of via [email protected] om uw ticket om te boeken naar een ander moment of om uw geld terug te krijgen.

Welke hygiënemaatregelen zijn er in het museum genomen?
We zorgen voor extra schoonmaak van contactpunten en aanraakoppervlakken, zoals deurklinken, wc’s, kranen, kluisjes en betaalautomaten. In het museum is op diverse plekken desinfecterende handgeld beschikbaar.

Welke maatregelen neemt het museum verder om een veilig bezoek te waarborgen?
Door het museum loopt grotendeels een eenrichtingsroute. Het museum wordt zodanig ingericht dat het contact met andere bezoekers tot een minimum wordt beperkt.

Moet ik een mondkapje dragen tijdens mijn bezoek?
U bent niet verplicht een mondkapje te dragen, maar het staat u natuurlijk vrij dat wel te doen.

Kan ik in het museum met contant geld betalen?
Nee, dat is voorlopig niet mogelijk. In verband met de hygiëne verzoeken wij iedereen met pin of mobiel te betalen.

Vragen over het bezoek aan het museum

Wat zijn de openingstijden?
Van maart tot en met september is het museum dagelijks geopend van 11.00 uur tot 17.00 uur. De overige maanden is het museum geopend van dinsdag tot en met zondag van 11.00 tot 17.00 uur. Het museum is gesloten op 1 januari (Nieuwjaarsdag), 27 april (Koningsdag) en 25 december (Eerste Kerstdag).

Hoe kom ik bij het museum?
In verband met de Coronacrisis raden wij u aan om met eigen vervoer naar het museum te komen. U kunt het museum met het openbaar vervoer bereiken. Het museum ligt op loopafstand van station Delft.
Meer informatie over de bereikbaarheid van het museum.

Kan ik gebruikmaken van de garderobe en een kluisje?
Waar mogelijk vragen wij u uw jas en tas achter te laten in de de auto of niet mee te nemen naar het museum. Indien uw jas niet nat is, kunt u deze aan houden tijdens het museumbezoek. Natte overjassen en tassen groter dan 40x30x15 (HxBxD) mogen niet mee naar binnen. Daarvoor kunt u gebruikmaken van de garderobe of een gratis kluisje.

Kan ik gebruikmaken van de audiotour in het museum?
Ja, u kunt gebruik maken van de audiotour tijdens uw museumbezoek. Deze is verkrijgbaar bij de kassa in het museum. 

Kan ik het museum met een groep bezoeken?
Nee, dat is helaas voorlopig niet mogelijk. Tot 1 september 2020 kunnen wij geen (school)groepen toelaten in het museum. Zodra dat weer mogelijk is, vermelden we dat op onze website.

Is het museum toegankelijk voor minder validen?
In Museum Prinsenhof Delft is geen lift aanwezig en er zijn veel trappen, af- en opstapjes. Als u afhankelijk bent van het gebruik van een rolstoel of scootmobiel, dan is het museum helaas voor u (nog) niet toegankelijk. Gebruikt u een rollator of andere hulpmiddelen, dan moet u in staat zijn om al dan niet met hulp van uw begeleider(s) de trappen op en af te lopen. (NB Rolstoelgebruikers mogen hun rolstoel achterlaten bij de garderobe, of deze gebruiken als loop- en zithulp. Voorwaarde is dat u er trappen mee op- en af kan.)  

Mocht u niet zelfstandig de wenteltrap op en af kunnen, bieden we u de mogelijkheid alleen de tentoonstelling 'Zilver. Meesterstukken van Delftse zilversmeden 1590-1800' te bezoeken. Deze tentoonstelling bevindt zich op de begane grond. 

Mag ik met mijn kinderwagen het museum in?
De kinderwagen mag helaas niet mee het museum in. U kunt de kinderwagen tijdens uw bezoek achterlaten in de entree van het museum.

Mag ik foto's maken in het museum?
Ja, het is toegestaan om foto’s in het museum te maken. Wilt u foto’s maken of ontvangen voor een publicatie of blog? Mail uw vraag dan naar [email protected]

Vragen over voorzieningen in het museum

Is het museumcafé geopend?
Nee, het museumcafé is helaas vooralsnog gesloten. 

Is de museumwinkel open?
Ja, de museumwinkel is vanaf 1 juni ook geopend. We vragen u alleen producten aan te raken die u wilt kopen. Ook in de winkel is alleen betaling met pin of mobiel mogelijk. Contante betaling is niet mogelijk.

Vragen over publieksactiviteiten

Kan ik vanaf nu weer een rondleiding boeken?
Voorlopig is dat helaas nog niet mogelijk. Zodra dat weer mogelijk is, vermelden we dat op onze website.

Gaan cursussen, lezingen en andere publieksactiviteiten door?
Voorlopig gaan deze publieksactiviteiten niet door. Zodra dat weer mogelijk is, vermelden we dat op onze website.

Overige vragen

Ik ben van de pers, kan ik op vertoon van mijn perskaart naar binnen?
We horen graag vooraf van uw bezoek via [email protected] Een medewerker van de afdeling marketing en communicatie zal uw verzoek beoordelen en indien mogelijk en wenselijk, u begeleiden in het museum. Na uw bezoek ontvangen we (indien van toepassing) graag een bewijsexemplaar.

Wat doen jullie met mijn persoonsgegevens?

  • Wij gebruiken uw e-mailadres om uw ticket(s) toe te sturen.
  • Als u zich heeft aangemeld voor de digitale nieuwsbrief, wordt u hiervoor ingeschreven. U kunt zich op elk gewenst moment weer afmelden.
  • U ontvangt per e-mail noodzakelijke en/of relevante informatie die van toepassing is op uw bezoek. Denk hierbij aan informatie in geval van calamiteiten of bijvoorbeeld gewijzigd parkeeradvies.
  • Museum Prinsenhof Delft is een gemeentemuseum en maakt deel uit van de gemeente. Gemeente Delft hecht veel waarde aan de bescherming van uw privacy bij het verwerken van persoonsgegevens. Bekijk voor meer informatie de verklaring gegevensbescherming Gemeente Delft.

Heeft u een andere vraag?

Neem contact met ons op via [email protected]