Museum Prinsenhof

menu

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Vragen over tickets bestellen

Waar kan ik een toegangsticket voor het museum kopen?
U kunt een toegangsticket kopen bij de kassa- & informatiebalie in Museum Prinsenhof Delft of online via de ticketpagina op deze website.

Wat is het voordeel als ik vooraf online een toegangsticket koop?
Het kopen van een online toegangsticket met tijdslot is niet verplicht, maar het verzekert u wel van toegang tot het museum op een door u gekozen moment.

Waarom werkt het museum met tijdsloten?
Museum Prinsenhof Delft werkt met tijdsloten om drukte te voorkomen, zodat iedere bezoeker optimaal en veilig kan genieten van alles dat het museum te bieden heeft.

Hoe verloopt het koopproces van een online-toegangstickets?

  1. Ga naar de ticketpagina
  2. Kies een of meerdere kaartsoorten, daarna een datum en vervolgens een tijdslot.
  3. Vul uw gegevens in en kies een betaalmethode.
  4. Na betaling worden de tickets in pdf-vorm naar uw e-mailadres verstuurd. Het kan enkele minuten duren voor u de tickets per e-mail ontvangt. Mocht u na enige tijd nog niets hebben ontvangen, controleer dan of de betaling is afgeschreven en of de tickets niet per ongeluk in uw spambox terechtgekomen zijn.
  5. Lees uw ticket voorafgaand aan uw bezoek goed door. Hierop vindt u belangrijke informatie met betrekking tot toegankelijkheid en bereikbaarheid.
  6. Print uw ticket(s) uit en neem deze mee naar het museum of laat uw ticket zien op uw smartphone.
  7. Neem uw eventuele kortingspas altijd mee, hier wordt om gevraagd wanneer u uw ticket laat scannen.
  8. Ontvangt u uw ticket niet binnen 2 uur na betaling, stuur dan een e-mail naar: [email protected]

Hoe kan ik mijn online ticket(s) betalen?
U kunt betalen middels iDEAL of creditcard.

Ik heb mijn ticket niet ontvangen, maar het geld is wel van mijn rekening afgeschreven.
Hier kunnen verschillende redenen voor zijn:

  • Controleer eerst of de ticket(s) niet per ongeluk in uw spambox of ongewenste mail zijn terechtgekomen.
  • Er kan een typefout in bijvoorbeeld het e-mailadres zitten.
  • Door serverproblemen kan er vertraging ontstaan. Controleer uw e-mail na een poosje. Neem anders contact op via [email protected] of +31 (0)15 260 23 58.

Het lukt me niet online een ticket te bestellen. Wat nu?
Als het bestellen van een ticket niet lukt, kan dat meerdere oorzaken hebben. Controleer uw internetverbinding en vernieuw de webpagina. U kunt het ook nogmaals proberen in een andere browser. Soms kan het helpen om de computer opnieuw op te starten. Mocht het uiteindelijk nog steeds niet lukken kunt u altijd een toegangsticket kopen bij de kassa- & informatiebalie in Museum Prinsenhof Delft.

Kan ik telefonisch tickets bestellen?
Nee, het is niet mogelijk om telefonisch tickets te bestellen.

Kan ik aan de kassa ook een ticket kopen?
Ja, het is ook mogelijk aan de kassa in het museum een ticket te kopen. Wel adviseren wij u vooraf een online ticket te kopen om te voorkomen dat u moet wachten om het museum in te kunnen.

Is het mogelijk om in het museum een Museumkaart te kopen?
Ja, u kunt bij de kassa van het museum een Museumkaart kopen waarmee u direct gratis toegang heeft. Voor de online aanschaf van een Museumkaart verwijzen we u graag door naar de website van Museumkaart.

Moet ik een toeslag betalen voor de tentoonstellingen?
Nee, dat is niet nodig. De tentoonstellingen zijn voor alle museumbezoekers zonder toeslag te bezoeken.

Vragen over het bezoek aan het museum

Wat zijn de openingstijden?
Kijk hier voor de openingstijden van Museum Prinsenhof Delft.

Hoe kom ik bij het museum?
Kijk hier voor de bereikbaarheid van Museum Prinsenhof Delft.

Kan ik gebruikmaken van de garderobe en een kluisje?
Ja, Museum Prinsenhof Delft beschikt over gratis kluisjes om uw bezittingen in op te slaan tijdens uw bezoek. Ook is er een garderobe waar u uw jas op kunt hangen.

Ben ik verplicht gebruik te maken van de garderobe en/of een kluisje?
Droge jassen en kleine tassen mogen mee de museumzalen in. Natte jassen en tassen groter dan 40cmx30cmx15cm (HxBxD) dient u in de garderobe en/of kluisjes achter te laten.

Kan ik gebruikmaken van de audiotour in het museum?
Ja, u kunt gebruik maken van de audiotour tijdens uw museumbezoek. Deze is gratis verkrijgbaar in het museum. 

Kan ik het museum met een groep bezoeken?
Ja dat kan. Mail hiervoor naar [email protected] of boek een groepsticket voor 10 tot 20 personen via onze ticketwebsite.

Is het museum toegankelijk voor mindervaliden?
Museum Prinsenhof Delft is gevestigd in een voormalig Middeleeuws klooster met veel trappen, op- en afstapjes. Ook is er geen lift in het pand aanwezig. Daarom is het op dit moment nog niet mogelijk om de museumzalen te bezoeken met een:

  • scootmobiel
  • rolstoel*
  • rollator*

* Maakt u gebruik van een rolstoel- of rollator? Dan kunt u deze gebruiken als loop- en zithulp. Voorwaarde hiervoor is dat u er zelf, of met begleiding, trappen mee op- en af kan.

Mag ik met mijn kinderwagen het museum in?
De buggy/kinderwagen mag helaas niet mee het museum in. U kunt de buggy/kinderwagen tijdens uw bezoek veilig achterlaten in de entree van het museum.

Mag ik foto's maken in het museum?
Ja, het is toegestaan om foto’s in het museum te maken. Wilt u foto’s maken of ontvangen voor een publicatie of blog? Mail uw vraag dan naar [email protected]

Vragen over voorzieningen in het museum

Is er een museumcafé?
Ja, in de entreehal van Museum Prinsenhof Delft is museumcafé Blauw gelegen. Hier bent u tijdens openingstijden van het museum welkom voor een hapje en een drankje.

Is er een museumwinkel?
Ja, er is een museumwinkel. Deze is geopend tijdens de openingstijden van het museum.

Vragen over activiteiten

Kan ik vanaf nu weer een rondleiding boeken?
Ja, kijk hier voor de mogelijkheden.

Gaan cursussen, lezingen en andere activiteiten door?
De cursussen, lezingen en activiteiten die vermeld staan op de website gaan door met de juiste maatregelen in acht genomen. Kijk voor meer informatie bij de betreffende activiteit op onze activiteitenpagina.

Overige vragen

Ik ben van de pers, kan ik op vertoon van mijn perskaart naar binnen?
We horen graag vooraf van uw bezoek via [email protected] Een medewerker van de afdeling marketing en communicatie zal uw verzoek beoordelen en indien mogelijk en wenselijk, u begeleiden in het museum. Na uw bezoek ontvangen we (indien van toepassing) graag een bewijsexemplaar.

Wat doen jullie met mijn persoonsgegevens?

  • Wij gebruiken uw e-mailadres om uw ticket(s) toe te sturen.
  • Als u zich heeft aangemeld voor de digitale nieuwsbrief, wordt u hiervoor ingeschreven. U kunt zich op elk gewenst moment weer afmelden.
  • U ontvangt per e-mail noodzakelijke en/of relevante informatie die van toepassing is op uw bezoek. Denk hierbij aan informatie in geval van calamiteiten of bijvoorbeeld gewijzigd parkeeradvies.
  • Museum Prinsenhof Delft is een gemeentemuseum en maakt deel uit van de gemeente. Gemeente Delft hecht veel waarde aan de bescherming van uw privacy bij het verwerken van persoonsgegevens. Bekijk voor meer informatie de verklaring gegevensbescherming Gemeente Delft.

Heeft u een andere vraag?

Neem contact met ons op via [email protected]